Beroepenmorgen – wie wil iets komen vertellen?

Op woensdag 28 oktober is ons jaarlijkse beroepen-event in groep 5 t/m 8, van 11.30 tot 12.30 uur.

Waarom doen we dit?

We willen graag dat kinderen hun (onbekende) talenten leren ontdekken en daar meer over leren en mee aan de slag gaan.

We zijn op zoek naar ouders die het leuk vinden om iets te vertellen over hun beroep. Bijvoorbeeld: schilder, verpleegkundige, secretaresse, ontwerper, cateraar, dominee, tegelzetter. Kortom: alles Kan! Soms krijgen we als reactie: ‘Is mijn beroep wel interessant genoeg?’ Dat is het wat ons betreft zeker!

Hoe werkt het?

Het is de bedoeling dat u een presentatie van ongeveer 25 minuten houdt voor kinderen van groep 5 t/m 8 en dat vervolgens een keer herhaalt voor een andere groep kinderen (dus 2 rondes).

-Het is leuk als u een aantal foto’s laat zien van de werkplek of van uzelf in actie op het werk (bijv. met Google presentaties). Een voorwerp o.i.d. is natuurlijk altijd leuk om te laten zien. Wellicht kunt u uw werkkleding aantrekken.

-Daarnaast is het leuk als u iets vertelt over welke vaardigheden/vakken/opleiding je moet kunnen/hebben om dit beroep te kunnen doen.

Bent u of kent u iemand die houdt van zijn/haar beroep en onze kinderen daarover kan vertellen? Dan zoeken we u!
We hopen op heel veel enthousiaste aanmeldingen! (graag voor woensdag 30 September).

Dit mag u mailen naar juf Erna.

e.heenck@deamaliaschool.nl.