Een uitvinder op bezoek!

Een robot die stuurlijnen op het asfalt maakt, met 1 persoon die erachter loopt. Dat gaat veel sneller dan uitmeten met een lang touw en stippen zetten met verf en kwast, waarbij wel drie mensen nodig zijn. Dat vertelde uitvinder Tijmen Bakker afgelopen dinsdag in groep 3 t/m 8 in onze themaweken over ‘Uitvindingen’. En het leukste was, op het plein liet Tijmen ons de verschillende manieren zien. En dat we de robot aan het werk konden zien, was wel het allerleukst.

Maar hoe word je nu uitvinder?

En wat moet je daarvoor allemaal leren en kunnen? Dat vertelde Tijmen ons ook. We leerden dat wat we leren op de basisschool belangrijk is om later bijvoorbeeld een uitvinding te kunnen doen. Bijvoorbeeld samenwerken: Tijmen vertelde ons dat hij goed is in het bedenken van hoe een robot moet werken, maar minder goed is om er een mooie robot van te maken. Daar heeft hij iemand anders voor gevraagd en die heeft er een prachtig uitziende robot van gemaakt.
De kinderen zaten vol met vragen:
Hoe duur is de Robot Plotter? Heeft u nog meer uitvindingen gedaan? Hoeveel Robot Plotters zijn er? Waar wordt de Robot Plotter allemaal gebruikt? En nog veel meer.
We kijken terug op een leuke en leerzame ochtend!